Zaburzenia w procesach edukacji szkolnej

W procesach edukacji szkolnej może dojść do różnorodnych zaburzeń związanych z uwarunkowaniami samych uczniów. Niejednokrotnie są one zdecydowanie nadwerężane przez nadopiekuńczych rodziców. Mowa tutaj o problemach związanych z dysleksją oraz dysgrafią naszych pociech. Edukacja szkolna bowiem opiera się głównie na wykorzystaniu języka polskiego w poszczególnych zakresach tematycznych. Dzieci wykazujące problemy w zakresie dysleksji oraz dysgrafii zdecydowanie gorzej będą sobie radzić z podstawowymi zadaniami szkolnymi. Stwierdzenie występowania omawianych zaburzeń nie jest jednoznaczne. Tego typu zaświadczenia wydawane są po konsultacjach z szeregiem specjalistów poradni pedagogiczno – psychologicznej danej miejscowości. Tylko w ten sposób możemy w miarę trafnie określić zakres występowania danego zaburzenia. Dzieci dyslektyczne potrzebują o wiele więcej czasu na wykonanie zadanych czynności. Spowodowane jest to mniejszą zdolnością uczniów do skupienia się na wybranym zagadnieniu oraz większym zapotrzebowaniem czasowym na zrozumienie i przeanalizowanie zadania.

Comments are closed.

Strony
Tego samego autora
  • Udana nauka w udanej grupie
    Ludzie w Polsce mają często problem ze zrozumieniem tego, że edukacja tak naprawdę nie ma na celu wyrządzenia nikomu krzywdy. W sumie bardziej myślą tak młodzi ludzie. Dorośli przeżyli swoje …
  • Edukacja przedszkolna pomostem pomiędzy beztroskim dzieciństwem a szkołą
    Trzyletni maluch rozpoczyna ważny etap w swoim życiu – zostaje ‘oderwany’ od mamy i wędruje do przedszkola. Zwykle potrzeba kilku dni, aby zaakceptował obce ciocie i gromadkę kolegów i koleżanek. …
  • Darwin
    Od czasów Darwina biologowie są głęboko przekonani, że przyroda pracuje bezplanowo i bezcelowo, nie zmierza bowiem do celu przez bezpośrednie tworzenie sensownie ukierunkowanych konstrukcji. Jednakże to przekonanie okazuje się dziś …