Zaburzenia w procesach edukacji szkolnej

W procesach edukacji szkolnej może dojść do różnorodnych zaburzeń związanych z uwarunkowaniami samych uczniów. Niejednokrotnie są one zdecydowanie nadwerężane przez nadopiekuńczych rodziców. Mowa tutaj o problemach związanych z dysleksją oraz dysgrafią naszych pociech. Edukacja szkolna bowiem opiera się głównie na wykorzystaniu języka polskiego w poszczególnych zakresach tematycznych. Dzieci wykazujące problemy w zakresie dysleksji oraz dysgrafii zdecydowanie gorzej będą sobie radzić z podstawowymi zadaniami szkolnymi. Stwierdzenie występowania omawianych zaburzeń nie jest jednoznaczne. Tego typu zaświadczenia wydawane są po konsultacjach z szeregiem specjalistów poradni pedagogiczno – psychologicznej danej miejscowości. Tylko w ten sposób możemy w miarę trafnie określić zakres występowania danego zaburzenia. Dzieci dyslektyczne potrzebują o wiele więcej czasu na wykonanie zadanych czynności. Spowodowane jest to mniejszą zdolnością uczniów do skupienia się na wybranym zagadnieniu oraz większym zapotrzebowaniem czasowym na zrozumienie i przeanalizowanie zadania.

Comments are closed.

Strony
Tego samego autora
  • Literatura pięknaLiteratura piękna
    Literatura piękna to bardzo wypróbowany i wspaniały dział książek, który ostatnio na świcie bardzo dobrze się sprzedaje. Są to różnego typu książki, które doskonale odzwierciedlają wszelkiego rodzaju perypetie przeróżnych wymyślonych …
  • Osoba ucząca się na własną rękę czyli samoukOsoba ucząca się na własną rękę czyli samouk
    Obowiązuje pewien system nauczania, który polega na nauce w szkole, pod okiem przeszkolonych w danej dziedzinie specjalistów. Osób potrafiących dotrzeć do ucznia, nauczyć go tematu, oraz przeegzaminować, sprawdzić postępy, jakie …
  • Dlaczego warto iść na uczelnie techniczneDlaczego warto iść na uczelnie techniczne
    Możliwe, że właśnie przed chwilą zacząłeś się zastanawiać, co chcesz robić za kilka lat. Przeważnie osoby w Twoim wieku myślą o tym, by być albo strażakiem albo gwiazdą filmową, lecz …