Marketing i reklama – podstawy

Pojęcia te towarzyszą nam już od bardzo dawna. Początków upatrywać możemy w pierwszych aktach wymiany pomiędzy ludźmi. Od tego jak zachwalano swój towar, zależało osobista korzyść płynąca z wymiany. Reklama to najogólniej mówiąc sposób zwiększenia atrakcyjności danego produktu, towaru, czy też poglądu w oczach odbiorcy. Łączona jest silnie z komunikacją perswazyjną służącą realizacji zamierzonego celu. Często odbiorca nie zdaje sobie sprawy z jej obecności. Reklama przybiera różne formy – przekazów telewizyjnych, radiowych, prasowych, promocji, czy też bezpośredniego zachwalania produktu przez sprzedawcę. Dziś na szeroką skalę jest wykorzystywane przez wielkie firmy i przedsiębiorstwa w celu zwiększenia zysków ze sprzedaży. Z wiedzy o reklamie w dużym stopniu korzysta marketing. Jest nauka zgłębiająca potrzeby konsumenta, jego psychikę, potrzeby i chęć ich realizacji. Najważniejszy jest tutaj klient. Prowadzone są w ramach marketingu wszelkie działania mające przyciągnąć jego uwagę do danej firmy, czy towaru. Podstawowymi elementami tutaj są – cena produktu/usługi, towar/usługa, sposób dystrybucji i wszystko co z nią związane oraz sam promocja/reklama, która może przybierać wiele różnych form.

Comments are closed.

Strony
Tego samego autora
  • Nowoczesna energia słonecznaNowoczesna energia słoneczna
    Codziennie marnujemy potencjalną energie słoneczną na całym świecie. Jest fakt, który naukowcy zauważyli już parę lat temu, dlatego między wiele państw prowadzi prace badawcze nam wynalezieniem taniego sposobu pozyskiwania energii …
  • Szeroka wiedzaSzeroka wiedza
    Niezwykle cenione są w różnych branżach osoby, których wiedza jest niezwykle szeroka. Dzięki temu mogą one być obsadzane na różnych stanowiskach i na wszystkich odpowiednio sobie poradzą. Ponadto wykonywane przez …
  • Wiedza dla każdegoWiedza dla każdego
    Wiedza jest dostępna dla każdego. Nie można powiedzieć, ze jest ona mniej czy więcej dostępna dla jednych czy drugich. Oczywiście podstawowa wiedza jest dostępna dla każdego z nas, aczkolwiek wiedza …