Marketing i reklama – podstawy

Pojęcia te towarzyszą nam już od bardzo dawna. Początków upatrywać możemy w pierwszych aktach wymiany pomiędzy ludźmi. Od tego jak zachwalano swój towar, zależało osobista korzyść płynąca z wymiany. Reklama to najogólniej mówiąc sposób zwiększenia atrakcyjności danego produktu, towaru, czy też poglądu w oczach odbiorcy. Łączona jest silnie z komunikacją perswazyjną służącą realizacji zamierzonego celu. Często odbiorca nie zdaje sobie sprawy z jej obecności. Reklama przybiera różne formy – przekazów telewizyjnych, radiowych, prasowych, promocji, czy też bezpośredniego zachwalania produktu przez sprzedawcę. Dziś na szeroką skalę jest wykorzystywane przez wielkie firmy i przedsiębiorstwa w celu zwiększenia zysków ze sprzedaży. Z wiedzy o reklamie w dużym stopniu korzysta marketing. Jest nauka zgłębiająca potrzeby konsumenta, jego psychikę, potrzeby i chęć ich realizacji. Najważniejszy jest tutaj klient. Prowadzone są w ramach marketingu wszelkie działania mające przyciągnąć jego uwagę do danej firmy, czy towaru. Podstawowymi elementami tutaj są – cena produktu/usługi, towar/usługa, sposób dystrybucji i wszystko co z nią związane oraz sam promocja/reklama, która może przybierać wiele różnych form.

Comments are closed.

Strony
Tego samego autora
  • Po co nam nauka?Po co nam nauka?
    Z pewnością chodzenie do szkoły i uczenie się nie jest najprzyjemniejszą rzeczą w życiu młodych osób. Zdecydowana większość z nich stale narzeka na wszystko, co tylko związane jest ze szkołą. …
  • Różne spojrzenie na absolwentówRóżne spojrzenie na absolwentów
    Prognozowanie swojej przyszłości na rynku pracy jest dzisiaj wyjątkowo trudne. Najważniejsze o czym trzeba pamiętać wybierając idealną szkołę wyższą dla siebie, to fakt, że skończy się ją – o ile …
  • Zdobywanie wiedzy przez całe życieZdobywanie wiedzy przez całe życie
    We współczesnych świecie coraz bardziej istotne jest nie tylko posiadanie wiedzy, czy jej zdobycie w określonym okresie życia, ale jej ciągłe zdobywanie. Wynika to między innymi z tego, że świat, …