Marketing i reklama – podstawy

Pojęcia te towarzyszą nam już od bardzo dawna. Początków upatrywać możemy w pierwszych aktach wymiany pomiędzy ludźmi. Od tego jak zachwalano swój towar, zależało osobista korzyść płynąca z wymiany. Reklama to najogólniej mówiąc sposób zwiększenia atrakcyjności danego produktu, towaru, czy też poglądu w oczach odbiorcy. Łączona jest silnie z komunikacją perswazyjną służącą realizacji zamierzonego celu. Często odbiorca nie zdaje sobie sprawy z jej obecności. Reklama przybiera różne formy – przekazów telewizyjnych, radiowych, prasowych, promocji, czy też bezpośredniego zachwalania produktu przez sprzedawcę. Dziś na szeroką skalę jest wykorzystywane przez wielkie firmy i przedsiębiorstwa w celu zwiększenia zysków ze sprzedaży. Z wiedzy o reklamie w dużym stopniu korzysta marketing. Jest nauka zgłębiająca potrzeby konsumenta, jego psychikę, potrzeby i chęć ich realizacji. Najważniejszy jest tutaj klient. Prowadzone są w ramach marketingu wszelkie działania mające przyciągnąć jego uwagę do danej firmy, czy towaru. Podstawowymi elementami tutaj są – cena produktu/usługi, towar/usługa, sposób dystrybucji i wszystko co z nią związane oraz sam promocja/reklama, która może przybierać wiele różnych form.

Comments are closed.

Strony
Tego samego autora
  • Nauka i praca
    Wiele osób pracujących podejmuje także różnego rodzaju studia. Z różnych względów to robią. Jedni chcą być lepsi w pracy, mieć lepsze papiery i wykształcenie. Inni dokształcają się z uwagi na …
  • Poziom nauczania na uczelniach państwowych i prywatnych
    Przez całe lata poprzedniego ustroju w naszym kraju nie było praktycznie prywatnych uczelni wyższych, jedynym wyjątkiem był Katolicki Uniwersytet Lubelski. Dopiero na początku lat dziewięć dziesiątych XX stulecia jak grzyby …
  • Nauka języków obcych przybliża nam świat
    Znajomość obcego języka powinna być priorytetem na każdym stopniu nauczania. Im człowiek młodszy, tym łatwiej przyswaja sobie język innego kraju. Wcale nie jest więc błędem, jeżeli rodzice nakłaniają dziecko do …