Edukacja przedszkolna pomostem pomiędzy beztroskim dzieciństwem a szkołą

Trzyletni maluch rozpoczyna ważny etap w swoim życiu – zostaje ‘oderwany’ od mamy i wędruje do przedszkola. Zwykle potrzeba kilku dni, aby zaakceptował obce ciocie i gromadkę kolegów i koleżanek. Potem przedszkolne życie tak wciąga, że trudno oderwać się od zabawy i wrócić do domu. Życie przedszkolaka to nie tylko jednak beztroska zabawa. W przedszkolu maluch z każdym dniem nabywa nowych umiejętności – poznaje wierszyki, piosenki, zabawy w grupach, gimnastykę, taniec, literki, cyferki. Oczywiście, nowych rzeczy dziecko uczy się poprzez zabawę i w czasie dla siebie odpowiednim – zbytnio rozciągnięte w czasie czynności stają się dla dziecka monotonne. Ale ważniejszym od nauczania celem przedszkola jest wychowywanie. Wpajanie dzieciom pewnych zasad, które powinny być przestrzegane w domu, społeczeństwie. Na początku są to bardzo proste zasady – mycie rąk, sprzątanie zabawek, nauka zabawy w grupie, podstawowe zasady grzeczności, zachowanie podczas posiłków. Dopiero pod koniec edukacji wychowawczej wprowadzane są elementy szkolnej.Każde dziecko powinno mieć równy start do szkoły, powinno więc uczęszczać do przedszkola. Nawet gdy nie będzie umiało pisać ani liczyć, będzie miało już wpojone podstawowe zasady życia w społeczeństwie.

Comments are closed.

Strony
Tego samego autora
  • Angielski kapitalizmAngielski kapitalizm
    Anglia znacznie wyprzedzała już Francję pod względem kapitalistycznego rozwoju przemysłowego i w ciągu XVIII w. różnica ta wyraźnie wzrośnie na korzyść przemysłu brytyjskiego. Kolonie angielskie w Ameryce Północnej były lud-niejsze …
  • Selekcja wiedzy wartościowejSelekcja wiedzy wartościowej
    Czym jest wartościowa wiedza i jak należy rozumieć jej selekcję? Każda dziedzina nauki obecnie rozwija się za sprawą technik informatycznych z taką szybkością, że trudno jest ją opanować. Selekcja istotnych …
  • Wiedza o świecieWiedza o świecie
    Co to takiego wiedza o świecie? Najogólniej rzecz biorąc to wiedza taka, która pozwala nam patrzeć na naszą rzeczywistość świadomie. Nie musimy być omnibusami, nie musimy znać się na każdej …