Edukacja przedszkolna pomostem pomiędzy beztroskim dzieciństwem a szkołą

Trzyletni maluch rozpoczyna ważny etap w swoim życiu – zostaje ‘oderwany’ od mamy i wędruje do przedszkola. Zwykle potrzeba kilku dni, aby zaakceptował obce ciocie i gromadkę kolegów i koleżanek. Potem przedszkolne życie tak wciąga, że trudno oderwać się od zabawy i wrócić do domu. Życie przedszkolaka to nie tylko jednak beztroska zabawa. W przedszkolu maluch z każdym dniem nabywa nowych umiejętności – poznaje wierszyki, piosenki, zabawy w grupach, gimnastykę, taniec, literki, cyferki. Oczywiście, nowych rzeczy dziecko uczy się poprzez zabawę i w czasie dla siebie odpowiednim – zbytnio rozciągnięte w czasie czynności stają się dla dziecka monotonne. Ale ważniejszym od nauczania celem przedszkola jest wychowywanie. Wpajanie dzieciom pewnych zasad, które powinny być przestrzegane w domu, społeczeństwie. Na początku są to bardzo proste zasady – mycie rąk, sprzątanie zabawek, nauka zabawy w grupie, podstawowe zasady grzeczności, zachowanie podczas posiłków. Dopiero pod koniec edukacji wychowawczej wprowadzane są elementy szkolnej.Każde dziecko powinno mieć równy start do szkoły, powinno więc uczęszczać do przedszkola. Nawet gdy nie będzie umiało pisać ani liczyć, będzie miało już wpojone podstawowe zasady życia w społeczeństwie.

Comments are closed.

Strony
Tego samego autora
  • Darmowa czy płatna?Darmowa czy płatna?
    Duże kontrowersje wśród Polaków, szczególnie tych, którzy zamierzają podjąć studia wyższe, a także rodziców tychże osób, budzą co jakiś czas pojawiające się medialne doniesienia, które podejmują temat tzw. komercjalizacji szkolnictwa …
  • Nauka języków obcych przybliża nam światNauka języków obcych przybliża nam świat
    Znajomość obcego języka powinna być priorytetem na każdym stopniu nauczania. Im człowiek młodszy, tym łatwiej przyswaja sobie język innego kraju. Wcale nie jest więc błędem, jeżeli rodzice nakłaniają dziecko do …
  • Co naszej młodzieży dały gimnazjaCo naszej młodzieży dały gimnazja
    Analizując wprowadzenie szczebla gimnazjalnego w nauczaniu młodzieży, można chyba całkiem śmiało stwierdzić, że oprócz wielu kłopotów i problemów nie wniosły do procesu nauczania niczego dobrego. O dwa lata została skrócona …