Edukacja kulinarna dzieci i młodzieży podstawą zdrowego życia

Japońskie dzieci mają w szkole obowiązkową, godzinną przerwę na posiłek. Szkolna stołówka serwuje uczniom posiłki, na które składają się typowe dla kuchni japońskiej potrawy, czyli zdrowe, proste jedzenie. Oprócz głównego posiłku, mamy przygotowują dzieciom odrębny zestaw na drugie śniadanie. W estetycznym lakowym pudełku, dziecko znajdzie kolorystycznie skomponowany zestaw potraw kuchni japońskiej – przynajmniej kilka, z dodatkiem piklowanych warzyw. A jak to wygląda w naszych szkołach? Nauka, edukacja, wiedza wskazują, że powinniśmy kultywować zdrowe jedzenie, życie pokazuje coś zupełnie przeciwnego. Pomimo nasilającego się problemu otyłości wśród dzieci i młodzieży, nie ma programu, który przeciwstawiałby się tendencjom ‘fast foodowym’ i dużej ilości słodyczy. Szkolne sklepiki serwują żelki, lizaki, batony, pączki – czyli wszystko to co wybierze dziecko mające kilka złotych przy sobie. Brak sałatek, kanapek z ciemnego pieczywa, owoców. Stołówki szkolne lub firmy cateringowe, z racji okrojonego budżetu serwują posiłki obiadowe z mrożonek, szybkie do odgrzania, byle jakie. Jeżeli będziemy tę bylejakość sprzedawać dzieciom, nie nauczą się nigdy prawidłowego odżywiania, nie pozbędą się nawyków sięgania po słodycze przy każdej okazji. Przede wszystkim chodzi o zdrowie.

Comments are closed.

Strony
Tego samego autora
  • Naplyw imigrantowNaplyw imigrantow
    Napływ tak wielu imigrantów angielskich w pierwszej połowie XIX w. nadał brytyjski charakter Górnej Kanadzie. Osadnictwo angielskie, szkockie czy irlandzkie było na jej wielkich obszarach mocno rozproszone, chociaż nie brak …
  • Miłosierdzie gminyMiłosierdzie gminy
    Nowela Miłosierdzie gminy napisana przez Marię Konopnicką należy do zbioru książek obowiązujących jako lektury w szkole średniej. Autorka ukazuje młodzieży jaki człowiek może być okrutny i do jakiego czynu może …
  • Co naszej młodzieży dały gimnazjaCo naszej młodzieży dały gimnazja
    Analizując wprowadzenie szczebla gimnazjalnego w nauczaniu młodzieży, można chyba całkiem śmiało stwierdzić, że oprócz wielu kłopotów i problemów nie wniosły do procesu nauczania niczego dobrego. O dwa lata została skrócona …