Co naszej młodzieży dały gimnazja

Analizując wprowadzenie szczebla gimnazjalnego w nauczaniu młodzieży, można chyba całkiem śmiało stwierdzić, że oprócz wielu kłopotów i problemów nie wniosły do procesu nauczania niczego dobrego. O dwa lata została skrócona szkoła podstawowa, o jeden rok szkoła średnia, a ten dziwny twór pomiędzy nimi jest kością niezgody w społeczeństwie. Nauczyciele ubolewają, że nie są w stanie zrealizować porządnie programu szkoły podstawowej, nauczyciele w szkołach średnich twierdzą, że mają zbyt mało czasu na wykonanie programu, powtórkę i przygotowanie do matury, no i tak nasze dzieci i młodzież zdobywają tę wiedzę ‘po łebkach’, a efekty są z roku na rok gorsze. W gimnazjach spotyka się różna młodzież, z różnych środowisk i szkół, o różnym poziomie wiedzy, a okres dojrzewania dodatkowo pobudza ją do działań niekoniecznie zgodnych ze szkolnym kodeksem. Wychodzi z tego trzyletnia mieszanka wybuchowa, a najbardziej cierpią dzieci ambitne, które nie mogą pracować swoim torem. Czy takiej edukacji dla młodych chciało nasze państwo?

Comments are closed.

Strony
Tego samego autora
  • Geologia jako dziedzina naukiGeologia jako dziedzina nauki
    Geologia jest nauką zajmującą się szczegółowym badaniem kuli ziemskiej. Człowiekiem zajmującym się tą dziedziną nauki jest geolog. Nauka ta polega także na badaniu przemian zachodzących w ziemi oraz na jej …
  • Tłumacz przysięgły języka hiszpańskiegoTłumacz przysięgły języka hiszpańskiego
    Kilka słów o zawodzie tłumacza przysięgłego. Załatwiając różne sprawy za granicą, często potrzebujemy profesjonalnie przetłumaczonych dokumentów różnego rodzaju. Czym zajmuje się tłumacz przysięgły języka hiszpańskiego? Jego zadaniem jest pełne oddanie …
  • Definiowanie edukacjiDefiniowanie edukacji
    Wielu naukowców tworzyło przez lata odrębne definicje, tego czym tez powinna być lub też nie być edukacja. Standardowo jest ona rozumiana jako forma ciągłego i nieustającego rozwoju wewnętrznego i zewnętrznego. …