Co naszej młodzieży dały gimnazja

Analizując wprowadzenie szczebla gimnazjalnego w nauczaniu młodzieży, można chyba całkiem śmiało stwierdzić, że oprócz wielu kłopotów i problemów nie wniosły do procesu nauczania niczego dobrego. O dwa lata została skrócona szkoła podstawowa, o jeden rok szkoła średnia, a ten dziwny twór pomiędzy nimi jest kością niezgody w społeczeństwie. Nauczyciele ubolewają, że nie są w stanie zrealizować porządnie programu szkoły podstawowej, nauczyciele w szkołach średnich twierdzą, że mają zbyt mało czasu na wykonanie programu, powtórkę i przygotowanie do matury, no i tak nasze dzieci i młodzież zdobywają tę wiedzę ‘po łebkach’, a efekty są z roku na rok gorsze. W gimnazjach spotyka się różna młodzież, z różnych środowisk i szkół, o różnym poziomie wiedzy, a okres dojrzewania dodatkowo pobudza ją do działań niekoniecznie zgodnych ze szkolnym kodeksem. Wychodzi z tego trzyletnia mieszanka wybuchowa, a najbardziej cierpią dzieci ambitne, które nie mogą pracować swoim torem. Czy takiej edukacji dla młodych chciało nasze państwo?

Comments are closed.

Strony
Tego samego autora
  • Droga do wymarzonych zawodówDroga do wymarzonych zawodów
    Walka o dyplomy szkół wyższych zaczęła się już dawno temu i trudno spodziewać się aby ktokolwiek uważał dzisiaj, że może odnieść sukces bez skończenia uniwersytetu. Dyplom magistra lub inżyniera daje …
  • Wpływ rozwoju nauki na ludziWpływ rozwoju nauki na ludzi
    Rozwój nauki jest oczywiście nieodłącznym elementem naszej cywilizacji. Dzięki nowym badaniom, wynalazkom i eksperymentom wiele osiągnęliśmy. Nie zapominajmy, że wszystko co nas otacza musiało zostać przez kogoś stworzone. Korzystamy na …
  • Rozwijanie zdolności naszych dzieci w szkoleRozwijanie zdolności naszych dzieci w szkole
    Każdy z nas rodzi się posiadając odpowiednie możliwości jakie może rozwijać lub też zostaną one w nim bardzo szybko stłamszone i odrzucone. Najmłodsze lata tak naprawdę decydują o tym czy …