Co naszej młodzieży dały gimnazja

Analizując wprowadzenie szczebla gimnazjalnego w nauczaniu młodzieży, można chyba całkiem śmiało stwierdzić, że oprócz wielu kłopotów i problemów nie wniosły do procesu nauczania niczego dobrego. O dwa lata została skrócona szkoła podstawowa, o jeden rok szkoła średnia, a ten dziwny twór pomiędzy nimi jest kością niezgody w społeczeństwie. Nauczyciele ubolewają, że nie są w stanie zrealizować porządnie programu szkoły podstawowej, nauczyciele w szkołach średnich twierdzą, że mają zbyt mało czasu na wykonanie programu, powtórkę i przygotowanie do matury, no i tak nasze dzieci i młodzież zdobywają tę wiedzę ‘po łebkach’, a efekty są z roku na rok gorsze. W gimnazjach spotyka się różna młodzież, z różnych środowisk i szkół, o różnym poziomie wiedzy, a okres dojrzewania dodatkowo pobudza ją do działań niekoniecznie zgodnych ze szkolnym kodeksem. Wychodzi z tego trzyletnia mieszanka wybuchowa, a najbardziej cierpią dzieci ambitne, które nie mogą pracować swoim torem. Czy takiej edukacji dla młodych chciało nasze państwo?

Comments are closed.

Strony
Tego samego autora
  • Dowiedz się, jakie książki będą najlepszeDowiedz się, jakie książki będą najlepsze
    Każdy z nas posiada swoje upodobania. Widoczne są one, jeżeli chodzi o nasz ubiór, a także o książki, jakie czytamy. Czytanie książek jest bardzo wartościowe i powinniśmy starać się czytać …
  • Angielski kapitalizmAngielski kapitalizm
    Anglia znacznie wyprzedzała już Francję pod względem kapitalistycznego rozwoju przemysłowego i w ciągu XVIII w. różnica ta wyraźnie wzrośnie na korzyść przemysłu brytyjskiego. Kolonie angielskie w Ameryce Północnej były lud-niejsze …
  • Warto wiedziećWarto wiedzieć
    To że warto wiedzieć niż nie wiedzieć jest sprawą oczywistą. Dotyczy to każdej sfery naszego życia. Dlatego tez zdobywanie wiedzy powinno znajdować się w interesie każdego człowieka. Dzięki temu możliwe …