Co naszej młodzieży dały gimnazja

Analizując wprowadzenie szczebla gimnazjalnego w nauczaniu młodzieży, można chyba całkiem śmiało stwierdzić, że oprócz wielu kłopotów i problemów nie wniosły do procesu nauczania niczego dobrego. O dwa lata została skrócona szkoła podstawowa, o jeden rok szkoła średnia, a ten dziwny twór pomiędzy nimi jest kością niezgody w społeczeństwie. Nauczyciele ubolewają, że nie są w stanie zrealizować porządnie programu szkoły podstawowej, nauczyciele w szkołach średnich twierdzą, że mają zbyt mało czasu na wykonanie programu, powtórkę i przygotowanie do matury, no i tak nasze dzieci i młodzież zdobywają tę wiedzę ‘po łebkach’, a efekty są z roku na rok gorsze. W gimnazjach spotyka się różna młodzież, z różnych środowisk i szkół, o różnym poziomie wiedzy, a okres dojrzewania dodatkowo pobudza ją do działań niekoniecznie zgodnych ze szkolnym kodeksem. Wychodzi z tego trzyletnia mieszanka wybuchowa, a najbardziej cierpią dzieci ambitne, które nie mogą pracować swoim torem. Czy takiej edukacji dla młodych chciało nasze państwo?

Comments are closed.

Strony
Tego samego autora
  • Patrz inaczej na naukęPatrz inaczej na naukę
    Dzisiaj świat nauki przechodzi przez procesy gwałtownej ewolucji. W zasadzie jedynym rozwiązaniem, aby dostosować się do edukacji jako takiej jest przyjęcie jej za bardzo pozytywną rzecz, która może spotkać człowieka. …
  • Badania i pomiary elektroenergetyczne w praktyceBadania i pomiary elektroenergetyczne w praktyce
    Pomoc. Bardzo dobrą pomocą dla elektryków, wykonujących pomiary elektroenergetyczne w różnych pomieszczeniach, jest książka – badania i pomiary elektroenergetyczne w praktyce.Pozycja ta jest warta przeczytania i zaglądania do niej zawsze …
  • Wyższe wykształcenieWyższe wykształcenie
    W życiu człowieka mamy wiele różnorodnych ważnych i cennych funkcjo i czynników. Jednym z najważniejszych jest praca, dzięki której możemy zdobywać wiedzę i doświadczenie. Rodzaj naszej pracy, czy też stanowisko …