Co naszej młodzieży dały gimnazja

Analizując wprowadzenie szczebla gimnazjalnego w nauczaniu młodzieży, można chyba całkiem śmiało stwierdzić, że oprócz wielu kłopotów i problemów nie wniosły do procesu nauczania niczego dobrego. O dwa lata została skrócona szkoła podstawowa, o jeden rok szkoła średnia, a ten dziwny twór pomiędzy nimi jest kością niezgody w społeczeństwie. Nauczyciele ubolewają, że nie są w stanie zrealizować porządnie programu szkoły podstawowej, nauczyciele w szkołach średnich twierdzą, że mają zbyt mało czasu na wykonanie programu, powtórkę i przygotowanie do matury, no i tak nasze dzieci i młodzież zdobywają tę wiedzę ‘po łebkach’, a efekty są z roku na rok gorsze. W gimnazjach spotyka się różna młodzież, z różnych środowisk i szkół, o różnym poziomie wiedzy, a okres dojrzewania dodatkowo pobudza ją do działań niekoniecznie zgodnych ze szkolnym kodeksem. Wychodzi z tego trzyletnia mieszanka wybuchowa, a najbardziej cierpią dzieci ambitne, które nie mogą pracować swoim torem. Czy takiej edukacji dla młodych chciało nasze państwo?

Comments are closed.

Strony
Tego samego autora
  • Przedszkole rozwija talenty i uczy samodzielnościPrzedszkole rozwija talenty i uczy samodzielności
    Czasy, kiedy do przedszkola dzieci chodziły wyłącznie po to, aby się pobawić z rówieśnikami dawno odeszły do lamusa. Dzisiaj nowoczesne przedszkola oferują szeroki zakres usług i zajęć dzięki którym każde …
  • Nowa SzkocjaNowa Szkocja
    Nowa Szkocja otrzymała już w 1758 r. swoją reprezentację parlamentarną i własny rząd podlegający władzy gubernatora brytyjskiego. Organizacja władz i życia politycznego tej prowincji oparta była na takim samym systemie, …
  • Socjologia – Nauka o życiuSocjologia – Nauka o życiu
    Socjologia to nauka społeczna która zajmuje się całokształtem zjawisk społecznych. Tak jak psychologia skupia się na indywidualnych działaniach i zachowaniach jednostki, tak socjologia rozpatruje je z perspektywy ogólno społecznych uwarunkowań …