Co naszej młodzieży dały gimnazja

Analizując wprowadzenie szczebla gimnazjalnego w nauczaniu młodzieży, można chyba całkiem śmiało stwierdzić, że oprócz wielu kłopotów i problemów nie wniosły do procesu nauczania niczego dobrego. O dwa lata została skrócona szkoła podstawowa, o jeden rok szkoła średnia, a ten dziwny twór pomiędzy nimi jest kością niezgody w społeczeństwie. Nauczyciele ubolewają, że nie są w stanie zrealizować porządnie programu szkoły podstawowej, nauczyciele w szkołach średnich twierdzą, że mają zbyt mało czasu na wykonanie programu, powtórkę i przygotowanie do matury, no i tak nasze dzieci i młodzież zdobywają tę wiedzę ‘po łebkach’, a efekty są z roku na rok gorsze. W gimnazjach spotyka się różna młodzież, z różnych środowisk i szkół, o różnym poziomie wiedzy, a okres dojrzewania dodatkowo pobudza ją do działań niekoniecznie zgodnych ze szkolnym kodeksem. Wychodzi z tego trzyletnia mieszanka wybuchowa, a najbardziej cierpią dzieci ambitne, które nie mogą pracować swoim torem. Czy takiej edukacji dla młodych chciało nasze państwo?

Comments are closed.

Strony
Tego samego autora
  • Kursy zwiększające naszą wiedzę
    Ludzie na dzisiejszym rynku sprzedają praktycznie wszystko co tylko może mieć jakąś wartość. Jest to dla nich bardzo opłacalne gdyż nie będąc na stałe przywiązani tylko i wyłącznie do jednego …
  • Wiedza w zasięgu ręki
    Jeszcze kilkanaście lat temu, by poszerzyć swoją wiedzę w jakimkolwiek temacie, należało przeprowadzić dokładne badania, udać się do biblioteki, przejrzeć książki i encyklopedie. I tak za każdym razem, gdy zależało …
  • Bogactwo Tajwanu
    Ta niewielka wyspa, leżąca u stóp „Chin kontynentalnych” stała się po klęsce wojsk Czang Kaj-szeka domem dla kilku milionów uchodźców – żołnierzy, polityków Kuomintangu oraz ich rodzin. W dzisiejszych czasach, …