Co naszej młodzieży dały gimnazja

Analizując wprowadzenie szczebla gimnazjalnego w nauczaniu młodzieży, można chyba całkiem śmiało stwierdzić, że oprócz wielu kłopotów i problemów nie wniosły do procesu nauczania niczego dobrego. O dwa lata została skrócona szkoła podstawowa, o jeden rok szkoła średnia, a ten dziwny twór pomiędzy nimi jest kością niezgody w społeczeństwie. Nauczyciele ubolewają, że nie są w stanie zrealizować porządnie programu szkoły podstawowej, nauczyciele w szkołach średnich twierdzą, że mają zbyt mało czasu na wykonanie programu, powtórkę i przygotowanie do matury, no i tak nasze dzieci i młodzież zdobywają tę wiedzę ‘po łebkach’, a efekty są z roku na rok gorsze. W gimnazjach spotyka się różna młodzież, z różnych środowisk i szkół, o różnym poziomie wiedzy, a okres dojrzewania dodatkowo pobudza ją do działań niekoniecznie zgodnych ze szkolnym kodeksem. Wychodzi z tego trzyletnia mieszanka wybuchowa, a najbardziej cierpią dzieci ambitne, które nie mogą pracować swoim torem. Czy takiej edukacji dla młodych chciało nasze państwo?

Comments are closed.

Strony
Tego samego autora
  • Socjologia – Nauka o życiu
    Socjologia to nauka społeczna która zajmuje się całokształtem zjawisk społecznych. Tak jak psychologia skupia się na indywidualnych działaniach i zachowaniach jednostki, tak socjologia rozpatruje je z perspektywy ogólno społecznych uwarunkowań …
  • Szkoły kierunkowe
    Chodzenie do szkoły dla wielu uczniów jest ogromną katorgą. Dzieje się tak, dlatego, że po prostu mają oni obowiązek się w niej uczyć. Niekiedy nie mogą, więc poświęcić wolnego czasu …
  • Maszyny, jako przyszłość produkcji
    Produkcja jaka wytwarzana jest na całym świecie w wielu przypadkach nie byłaby możliwa to realizowania bez możliwości jakie dają nam maszyny. Postęp naukowy, jeśli chodzi o tworzenie coraz bardziej zaawansowanych …